دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
رضا مختاری

حوزه/ مدیر موسسه کتابشناسی شیعه گفت: برخی تصور می‌کنند که در اسلام حق زن ادا نشده و این حرف کاملاً خلاف واقع است؛ لذا اگر نگاه جامعی داشته باشیم، در هیچ مکتبی مانند اسلام حق زن رعایت نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا مختاری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه خداوند دستورات و وظایف بشریت را متناسب بر حقیقت انسان معین کرده گفت: برخی تصور می‌کنند که در اسلام حق زن ادا نشده و این حرف کاملاً خلاف واقع است؛ لذا اگر نگاه جامعی داشته باشیم، در هیچ مکتبی مانند اسلام حق زن رعایت نشده است.

وی گفت: در اسلام بیشترین سفارش‌ها و همچنین آخرین سفارش پیامبر(ص) در مورد زنان بوده و حق مادر اگر بیشتر از پدر نباشد کمتر نیز نیست.

مدیر موسسه کتابشناسی شیعه با بیان اینکه بیشتر از هر مکتبی اسلام نسبت به جایگاه زن تأکید کرده، گفت: اگر بعضی مناصب را برای زن نگذاشته‌اند، نشان از بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی به زن‌ها نیست؛ بلکه به این دلیل است که این وظایف تناسبی با خلقیات زن‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه اگر شارع مقدس تکلیفی را برای زن نگذاشته، کسی نباید اعتراض کند که حق زن ادا نشده گفت: برای مثال در ایران زنان وظیفه ندارند که به خدمت بروند و کسی نباید بگوید که این ظلم است، به این دلیل که وظایف در شرع اسلام متناسب با خلقیات است.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری با اشاره به اینکه در اسلام به جایگاه پدر و مادر با هم تأکید شده و از لفظ " والدین" استفاده می شود، گفت: زن در شرع مقدس اسلامی جایگاه بیشتری دارد و در نظام جمهوری اسلامی نیز جایگاه زن در جامعه ارتقاء پیدا کرده است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha